اجاره خودرو در تهران - تشريفات سورنا سير اجاره خودرو در تهران - تشريفات سورنا سير .

اجاره خودرو در تهران - تشريفات سورنا سير

نكاتي در مورد سفرهاي جاده اي

رانندگي به خودي خود يك مسئوليت بزرگ است، چه برسد كه بخواهيد به جاده هم بزنيد. از شما به عنوان يك راننده گواهينامه‌دار انتظار مي‌رود كه تمام تلاش خود را براي پيروي از قوانين و مقررات رانندگي به خصوص در جاده انجام دهيد. با رعايت كردن قوانين در هنگام اجاره خودرو نيز صاحبان خودرو اعتماد بيشتري به شما خواهند داشت. همچنين بايد هر كاري كه براي مراقبت از ايمني مسافران، ساير رانندگان و همچنين خودتان لازم است را نيز انجام دهيد.

بعضي قوانين با منطق جور درمي‌آيند، اجراي برخي از آنها به نظر مي رسد لازم نباشد اما با رعايت كردن آنها ايمني بيشتري خواهيد داشت و برخي ديگر از قوانين كاملا اجباري هستند. در رابطه با رانندگي در جاده‌ها، قوانيني وجود دارد كه شما به عنوان يك راننده موظف هستيد رعايتشان كنيد. در زير به دو مورد از آنها اشاره مي‌كنيم.

دو قانوني كه در سفرهاي جاده‌هاي بايد رعايت كنيد:

 

كمربند ايمني

قوانين در هر كشور، با كشور ديگر متفاوت است. شما به عنوان يك راننده تازه‌كار، موظف هستيد از قوانين مربوط به كمربند ايمني در كشور خود آگاه باشيد، زيرا قطعا كتاب آيين‌نامه را مطالعه كرده‌ايد و براي گرفتن گواهينامه آزمون داده‌ايد. با اين حال، اگر قصد سفر داريد، ممكن است از قوانين كشوري كه مي‌خواهيد به آن سفر كنيد مطلع نباشيد. هر زمان شك كرديد، در اينترنت جستجو كنيد. به اين ترتيب خودتان را از گرفتن جريمه‌هاي سنگين نجات مي‌دهيد. علاوه بر اين بستن كمربند ايمني نقش زيادي در نجات جان سرنشينان دارد.

بنابراين قبل از سفر، قوانين مربوط به كمربند ايمني مربوط به هر كشور را مطالعه كنيد. اغلب الزام بستن يا نبستن كمربند ايمني، ابتداي حوزه استحفاظي هر منطقه اي نوشته مي‌شود. با اين حال، فرض را بر اين نگذاريد كه اگر تابلويي نديد يعني مي‌توانيد كمربند نبنديد. اگر شك داشتيد، حتما كمربندتان را ببنديد.

اين قوانين در مورد اينكه كدام مسافران بايد كمربند ايمني خود را ببندند نيز با هم متفاوتند. بعضي از مقررات فقط راننده را ملزم به بستن كمربند مي‌كنند. در برخي قوانين ديگر هم راننده و هم مسافر صندلي جلو بايد كمربند را ببنند. و برخي قوانين هم همه سرنشنان را ملزم به بستن كمربند ايمني مي‌كنند. براي اجتناب از جريمه شدن به علت نبستن كمربند ايمني توسط سرنشين جلو، بهتر است از همه سرنشنان بخواهيد كمربند خود را ببندند.

همچنين بسيار مهم است كه بدانيد چه قوانيني در مورد سن مجاز براي رانندگي وجود دارد. معمولا براي جوانان بر اساس گروه سني محدوديت‌هاي خاصي براي رانندگي در جاده ها اعمال مي‌شود. بهتر است قبل از سفر، قوانين مربوط به محدوديت‌هاي سني در رانندگي هر منطقه را مطالعه كنيد. همچنين، از اتومبيل‌هاي قديمي براي سفر جاده‌اي استفاده نكنيد. مقررات نسبت به گذشته تغيير كرده و همچنان هم در حال تغيير است و اين يكي از مواردي است كه بايد حسابش را بكنيد. قطعا اتومبيل عتيقه‌اي كه در پاركينگ خوابيده به درد سفر جاده‌اي نمي‌خورد.

موبايل و پيامك

مجددا مي‌گوييم كه قوانين مربوط به تماس‌هاي تلفني و ارسال پيامك در كشورهاي مختلف متفاوت است، اما احتياط شرط عقل است و هر عقل سليمي مي‌گويد هنگام رانندگي با موبايل خود كار نكنيد. بنابراين اگر از قوانيني كه در مورد تماس و پيامك هستند مطمئن نيستيد، از گرفتن تماس يا ارسال پيامك هنگام رانندگي خودداري كنيد.

ارسال پيامك هنگام رانندگي، موجب حواس پرتي راننده مي‌شود و بسيار خطرناك است. فقط يك لحظه غفلت موجب تصادف مي‌شود. بنابراين حتي اگر شرايط هم اضطراري بود، ابتدا پارك كنيد و سپس پيامك‌تان را ارسال كنيد. مطالعات نشان داده است كه صحبت كردن با موبايل حواس راننده را نسبت به زماني كه با يكي از سرنشينان صحبت مي‌كند، بيشتر پرت مي‌كند. حتي اگر مجبور شديد آدرس را روي برنامه GPS خودرو تايپ كنيد هم اول پارك كنيد و بعد اينكار را انجام دهيد. حادثه هرگز خبر نمي‌كند.

بستن كمربند ايمني و كار نكردن با تلفن همراه دو موردي هستند كه نقش مهمي در كاهش خطرات در هنگام رانندگي دارند و با رعايت آنها ايمني بيشتري خواهيد داشت.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ساعت: ۱۲:۵۵:۰۰ توسط:محيا يوسفي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :