اجاره خودرو در تهران - تشريفات سورنا سير اجاره خودرو در تهران - تشريفات سورنا سير .

اجاره خودرو در تهران - تشريفات سورنا سير

نكاتي در مورد رانندگي محتاطانه

چگونه محتاطانه رانندگي كنيد

هنگامي كه شما در ابتدا رانندگي را ياد مي‌گيريد، يكي از چيزهايي كه شما بارها و بارها مي شنويد اين است كه با احتياط رانندگي كنيد. اين بدان معنا نيست كه شما هميشه بايد نگران وقوع تصادف باشيد. اين بدان معناست كه شما بايد به طور مداوم مراقب عملكرد رانندگان ديگر باشيد و پيش بيني كنيد كه آنها مي خواهند چه اقدامي انجام دهند. اگر شما قادر به انجام اين كار باشيد، شما قادر به جلوگيري از وقوع بسياري از حوادث خواهيد بود و مي توانيد همواره از رانندگي خود لذت ببريد. با اجاره خودرو براي نوجوانان خود حس يك رانندگي باشكوه را به آنها هديه بدهيد.

 

آماري در مورد رانندگان جوان و يا تازه كار

رانندگان بسياري وجود دارند كه به دليل عدم داشتن تجربه كافي در پشت فرمان، حوادثي را رقم مي‌زنند. اين يكي از دلايلي است كه در ابتدا رانندگان تازه كار نبايد از شهر خارج شوند، بنابراين رانندگان تازه كار هميشه بايد در سال اول فقط در شهرها رانندگي كنند. در اينجا آماري در مورد رانندگان تازه كار براي شما گردآوري شده است.

  • بيش از 25% از تمام حوادث با اشتباهات رانندگان نوجوان رخ داده است، هرچند رانندگان نوجوان تنها كمتر از 7% از تمام رانندگان در جاده ها را تشكيل مي‌دهند.
  • علت اصلي مرگ و مير در بين جوانان بين 18 تا 20 ساله تصادفات جاده‌اي است.
  • نوجوانان در بيش از 5000 حادثه در هر 100000 حادثه حضور دارند كه در مورد رانندگان باتجربه اين آمار 500 حادثه در هر 100000 مورد است.

 

نكات رانندگي محتاطانه

چند مورد وجود دارد كه بايد در مورد رانندگي محتاطانه بدانيد و در اينجا چند مورد از مهمترين آنها را براي رانندگان تازه كار پيدا خواهيد كرد. آنها واقعا براي هر كسي كه رانندگي مي‌كند مهم هستند و مهم نيست چند سال تجربه رانندگي دارند. اين نكات به شما كمك مي‌كند تا بدانيد كه در بسياري از موارد چه كاري بايد انجام دهيد تا بتوانيد كاملا ايمن و سالم به مقصد خود برسيد.

نكته اول: هنگام رانندگي هرگز از تلفن همراه استفاده نكنيد

اگر شما در حال چت كردن با تلفن همراه يا ارسال و دريافت پيام‌هاي متني هستيد، شما توجه كافي را معطوف رانندگي نخواهيد كرد و متوجه نيستيد رانندگان ديگر در اطراف شما مشغول چه كاري هستند. استفاده از يك تلفن همراه تمركز شما را به هم مي ريزد و شما فقط بايد هنگامي كه ماشين شما پارك شده است از تلفن همراه خود استفاده كنيد.

نكته دوم: به تمام علائم ترافيكي توجه كنيد

اين چيزي است كه بسياري از رانندگان ناديده مي‌گيرند و با سرعت بيش از حد مجاز رانندگي مي‌كنند و وارد مسير اشتباه در جاده‌هاي يكطرفه مي‌شوند. اگر به تمام علائم ترافيكي توجه داشته باشيد، مي‌دانيد كه حد مجاز سرعت چقدر است و سرعت خود را در آن محدوده حفظ مي‌كنيد كه مهمترين نكته در مورد رانندگي محتاطانه است.

شما فقط نبايد كارهايي كه راننده جلويي شما انجام مي‌دهد را تكرار كنيد. چرا كه ممكن است او از قوانين راهنمايي رانندگي تبعيت نكند و در اينصورت شما نيز در حال قانون شكني هستيد كه به سرعت مي تواند منجر به وقوع يك تصادف شود. اطمينان حاصل كنيد كه به تمام چراغ‌هاي راهنمايي نيز توجه مي‌كنيد. يك دور زدن اشتباه ممكن است باعث وقوع يك حادثه وحشتناك شود.

نكته سوم: هرگز بيش از حد نزديك به وسيله نقليه جلويي خود رانندگي نكنيد

شما هميشه بايد اطمينان حاصل كنيد كه فاصله كافي بين وسيله نقليه شما و وسيله نقليه جلوتر از شما وجود دارد، چرا كه ممكن است هر لحظه نياز به توقف سريع داشته باشد.

در صورتي كه فضاي كافي بين خودرو شما و خودروي جلويي وجود نداشته باشد، اين احتمال وجود دارد كه به علت توقف ناگهاني خودروي جلويي، با آن برخورد كنيد، هر چند اين اشتباه راننده ديگري است اما در صورتي كه از عقب با ماشين جلويي خود برخورد كنيد مقصر خواهيد شد و بايد هزينه‌ها را شما پرداخت كنيد. پس هميشه فاصله خود را رعايت كنيد تا در هنگامي كه نسبت به اجاره ماشين جديد اقدام كرديد از خطرات و خسارت هاي احتمالي جلوگيري نماييد.

هميشه اطمينان حاصل كنيد كه حداقل به اندازه دو اتومبيل بين وسيله نقليه شما و جلويي فاصله وجود داشته باشد. به اين ترتيب، اگر شما يا خودروي جلويي نياز به توقف ناگهاني داشته باشيد مشكلي پيش نخواهد آمد، اين فاصله در شرايط برفي و يخبندان حتي بايد بيشتر باشد چون زمان بيشتري طول مي‌كشد تا خودروي شما به طور كامل متوقف شود.

نكته چهارم: سعي كنيد رانندگي در همه شرايط آب و هوايي را ياد بگيريد

آب و هوا مي تواند عامل بسياري از حوادث وسايل نقليه موتوري باشد، بنابراين بهتر است كه در آب و هواي بد؛ و يا حتي در تاريكي رانندگي نكنيد، تا اينكه اعتماد به نفس كافي براي رانندگي را پيدا كنيد.

در عين حال، از نكات زير به هنگام رانندگي در شرايط آب و هوايي بد پيروي كنيد:

تا زماني كه مهارت كافي را پيدا كنيد اگر در شب رانندگي مي‌كنيد سعي كنيد هميشه يك فرد باتجربه در كنار خود داشته باشيد. به هنگام رانندگي در زمستان بايد توجه داشته باشيد كه احتمال وقوع تصادف بسيار بالا بوده پس بهتر است ايمني كافي را رعايت كنيد تا اينكه بعدا متاسف نشويد.

نكته پنجم: حق تقدم را رعايت كنيد

ممكن است گاهي اوقات به چهارراه يا تقاطعي برسيد كه تشخيص حق تقدم براي شما مشكل باشد. هنگامي كه شما در اين وضعيت قرار مي‌گيريد، بهتر است حق تقدم را به ساير رانندگان بدهيد. اگر شما به مسير خود ادامه دهيد و به ساير خودروها بي توجه باشيد و همزمان راننده ديگري نيز مثل شما فكر كند، ممكن است با يكديگر برخورد كنيد. اين كار فقط چند ثانيه طول مي‌كشد اما مي‌تواند ايمني شما و ساير رانندگان را تضمين كند.

دريافت گواهينامه رانندگي يك دستاورد واقعا عالي است و پس از آن فقط يك گام تا رسيدن به تكامل بزرگسالي فاصله خواهيد داشت. به ياد داشته باشيد، هنگامي كه مجوز رانندگي دريافت مي كنيد، مجموعه جديدي از مسئوليت‌ها را بر عهده گرفته‌ايد. شما نه تنها مسئوليت خودتان را بر عهده داريد، بلكه مسئوليت ساير سرنشينان نيز بر عهده شما است و همچنين بايد سعي كنيد ايمني و سلامت ساير رانندگان در اطراف خود را نيز به خطر نيندازيد.

هنگامي كه شما با احتياط رانندگي مي‌كنيد، مي‌توانيد مطمئن باشيد كه كنترل همه چيز در پشت فرمان در دستان شما است و قادر به پيش بيني اقدامات ساير رانندگان خواهيد بود، بنابراين شما مي‌توانيد براي هر چيزي آماده بوده و از وقوع حوادث جلوگيري كنيد.


برچسب: رانندگي محتاطانه،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ساعت: ۰۳:۲۶:۰۰ توسط:محيا يوسفي موضوع:

نكاتي در مورد سفرهاي جاده اي

رانندگي به خودي خود يك مسئوليت بزرگ است، چه برسد كه بخواهيد به جاده هم بزنيد. از شما به عنوان يك راننده گواهينامه‌دار انتظار مي‌رود كه تمام تلاش خود را براي پيروي از قوانين و مقررات رانندگي به خصوص در جاده انجام دهيد. با رعايت كردن قوانين در هنگام اجاره خودرو نيز صاحبان خودرو اعتماد بيشتري به شما خواهند داشت. همچنين بايد هر كاري كه براي مراقبت از ايمني مسافران، ساير رانندگان و همچنين خودتان لازم است را نيز انجام دهيد.

بعضي قوانين با منطق جور درمي‌آيند، اجراي برخي از آنها به نظر مي رسد لازم نباشد اما با رعايت كردن آنها ايمني بيشتري خواهيد داشت و برخي ديگر از قوانين كاملا اجباري هستند. در رابطه با رانندگي در جاده‌ها، قوانيني وجود دارد كه شما به عنوان يك راننده موظف هستيد رعايتشان كنيد. در زير به دو مورد از آنها اشاره مي‌كنيم.

دو قانوني كه در سفرهاي جاده‌هاي بايد رعايت كنيد:

 

كمربند ايمني

قوانين در هر كشور، با كشور ديگر متفاوت است. شما به عنوان يك راننده تازه‌كار، موظف هستيد از قوانين مربوط به كمربند ايمني در كشور خود آگاه باشيد، زيرا قطعا كتاب آيين‌نامه را مطالعه كرده‌ايد و براي گرفتن گواهينامه آزمون داده‌ايد. با اين حال، اگر قصد سفر داريد، ممكن است از قوانين كشوري كه مي‌خواهيد به آن سفر كنيد مطلع نباشيد. هر زمان شك كرديد، در اينترنت جستجو كنيد. به اين ترتيب خودتان را از گرفتن جريمه‌هاي سنگين نجات مي‌دهيد. علاوه بر اين بستن كمربند ايمني نقش زيادي در نجات جان سرنشينان دارد.

بنابراين قبل از سفر، قوانين مربوط به كمربند ايمني مربوط به هر كشور را مطالعه كنيد. اغلب الزام بستن يا نبستن كمربند ايمني، ابتداي حوزه استحفاظي هر منطقه اي نوشته مي‌شود. با اين حال، فرض را بر اين نگذاريد كه اگر تابلويي نديد يعني مي‌توانيد كمربند نبنديد. اگر شك داشتيد، حتما كمربندتان را ببنديد.

اين قوانين در مورد اينكه كدام مسافران بايد كمربند ايمني خود را ببندند نيز با هم متفاوتند. بعضي از مقررات فقط راننده را ملزم به بستن كمربند مي‌كنند. در برخي قوانين ديگر هم راننده و هم مسافر صندلي جلو بايد كمربند را ببنند. و برخي قوانين هم همه سرنشنان را ملزم به بستن كمربند ايمني مي‌كنند. براي اجتناب از جريمه شدن به علت نبستن كمربند ايمني توسط سرنشين جلو، بهتر است از همه سرنشنان بخواهيد كمربند خود را ببندند.

همچنين بسيار مهم است كه بدانيد چه قوانيني در مورد سن مجاز براي رانندگي وجود دارد. معمولا براي جوانان بر اساس گروه سني محدوديت‌هاي خاصي براي رانندگي در جاده ها اعمال مي‌شود. بهتر است قبل از سفر، قوانين مربوط به محدوديت‌هاي سني در رانندگي هر منطقه را مطالعه كنيد. همچنين، از اتومبيل‌هاي قديمي براي سفر جاده‌اي استفاده نكنيد. مقررات نسبت به گذشته تغيير كرده و همچنان هم در حال تغيير است و اين يكي از مواردي است كه بايد حسابش را بكنيد. قطعا اتومبيل عتيقه‌اي كه در پاركينگ خوابيده به درد سفر جاده‌اي نمي‌خورد.

موبايل و پيامك

مجددا مي‌گوييم كه قوانين مربوط به تماس‌هاي تلفني و ارسال پيامك در كشورهاي مختلف متفاوت است، اما احتياط شرط عقل است و هر عقل سليمي مي‌گويد هنگام رانندگي با موبايل خود كار نكنيد. بنابراين اگر از قوانيني كه در مورد تماس و پيامك هستند مطمئن نيستيد، از گرفتن تماس يا ارسال پيامك هنگام رانندگي خودداري كنيد.

ارسال پيامك هنگام رانندگي، موجب حواس پرتي راننده مي‌شود و بسيار خطرناك است. فقط يك لحظه غفلت موجب تصادف مي‌شود. بنابراين حتي اگر شرايط هم اضطراري بود، ابتدا پارك كنيد و سپس پيامك‌تان را ارسال كنيد. مطالعات نشان داده است كه صحبت كردن با موبايل حواس راننده را نسبت به زماني كه با يكي از سرنشينان صحبت مي‌كند، بيشتر پرت مي‌كند. حتي اگر مجبور شديد آدرس را روي برنامه GPS خودرو تايپ كنيد هم اول پارك كنيد و بعد اينكار را انجام دهيد. حادثه هرگز خبر نمي‌كند.

بستن كمربند ايمني و كار نكردن با تلفن همراه دو موردي هستند كه نقش مهمي در كاهش خطرات در هنگام رانندگي دارند و با رعايت آنها ايمني بيشتري خواهيد داشت.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ساعت: ۱۲:۵۵:۰۰ توسط:محيا يوسفي موضوع:

خودروهاي مناسب براي رانندگان نوجوان

پيدا كردن ماشين جديد مناسب براي رانندگان نوجوان دغدغه كافي براي والدين مي باشد تا تمام شب را بيدار بمانند. مطمئنا موارد زيادي وجود دارد كه بايد در نظر بگيريد. هنگامي كه اكثر والدين براي خريد خودرو براي رانندگان نوجوان خود به نمايشگاه ماشين مي روند، اين موارد احتمالا در بالاي ليست قرار دارد:

  • ايمني
  • قيمت
  • مصرف سوخت
  • قابليت اطمينان

براي شروع انتخاب، اجاره خودرو سورنا سير با در نظر گرفتن چهار معيار بالا، 7 مورد زير را به عنوان بهترين گزينه ها براي رانندگان نوجوان گزارش كرده است. هر يك از اين خودروها بايد استاندارد “خوب” را از سازمان بيمه تصادفات بزرگراه ها در 5 تصادف اخير خود گرفته باشند.

علاوه بر اين، سورنا سير تنها گزينه هايي را در نظر گرفته است كه طبق گزارش مصرف كنندگان در دسته بندي “توصيه شده” قرار گرفته اند. همچنين در گزارش مصرف كنندگان نرخ قابليت اعتماد آنها نيز بايد بيشتر از حد متوسط باشد. در نهايت، حداقل 60? از شركت كنندگان در نظر سنجي گزارش مصرف كنندگان بايد تجربه خود را رضايت بخش توصيف كنند.

هر يك از موارد ذكر شده نيز بايد نرخ اقتصادي مصرف سوخت را به ميزان حداقل 40 كيلومتر به ازاي هر گالن در مصارف تركيبي رانندگي در شهر و بزرگراه نيز كسب كنند. موارد زير نيز ضروري مي باشند:

  • پنجره هاي برقي
  • قفل
  • آينه هاي جانبي
  • تهويه مطبوع
  • حداقل 6 كيسه هوا
  • دوربين ديد عقب
  • دنده اتوماتيك

 

7 مورد از بهترين خودروها براي نوجوانان

 

خودرو هوندا مدل آكورد LX

آكورد اولين خودروي توليد شده توسط سازنده خودرو ژاپني در ايالات متحده بود و يكي از بهترين سدان ها در زمينه فروش باقي مانده است. در مقايسه با مدل هاي گران تر اين خودرو، اين مدل در زمره خودروهاي با اندازه متوسط قرار مي گيرد. بر خلاف آن، مصرف سوخت آن به ازاي مسافت پيموده شده مشخص واقعا شگفت انگيز است. موتور 185 اسب بخاري، 2?4 ليتري و 4 سيلندر آن چرخ هاي جلو را با دنده اتوماتيك به حركت در مي آورد. اين خودرو به ويژگي هاي استاندارد مانند سيستم كنترل تهويه مطبوع اتوماتيك دوگانه، صفحه نمايش لمسي و سيستم صوتي با 4 بلندگو با رابط USB مجهز شده است. موسسه بيمه آن را تحت عنوان “انتخابي با ايمني بالا” توصيف كرده است.

خودرو هيونداي سوناتا SE

سوناتا در ايالات متحده ساخته شده است و يك سدان با اندازه متوسط ديگر است. اين خودرو داراي فضاي داخلي مناسب و يك كابين راحت است. علاوه بر گزارشات مصرف كنندگان كه قابليت اعتماد آن را 92 درصد بيشتر از حد متوسط توصيف كرده اند، اين خودرو يكي از بهترين ضمانت نامه ها در صنعت خودروسازي را دارا مي باشد كه 10 ساله و به مسافت 160،000 كيلومتر مي باشد.

موتور 185 اسب بخاري، 2?4 ليتري، 4 سيلندر آن به همراه يك گيربكس اتوماتيك 6 سرعته اتوماتيك عرضه مي شود. تعداد كيسه هاي هواي سوناتا، 7 عدد مي باشد كه شامل كيسه هوا براي زانوي راننده است. تنها با پرداخت مبلغي بيشتر، هيونداي ويژگي هاي ايمني اضافي مانند سيستم تعويض خط، تشخيص نقطه كور و هشدار برخورد از جلو را ارائه مي دهد. ويژگي هاي استاندارد آن عبارتند از: ورود بدون كليد بي سيم، صفحه نمايش رنگي 7 اينچي و سيستم صوتي با 6 بلندگو و پورت USB

با در نظر گرفتن تمام اين موارد اجاره خودرو سوناتا lf مورد توجه نوجوانان قرار گرفته كه مي توان گفت اين خودرو نيز داراي استانداردهاي مناسب در بين رقباي خود مي باشد و.

خودرو كيا سول

كيا سول هنوز هم مقرون به صرفه ترين انتخاب است. اگر چه مصرف سوخت به ازاي مسافت پيموده شده به اندازه ساير مدل ها در اينجا قابل ملاحظه نيست، اما با اين حال پيش نيازهاي لازم را تامين مي كند. اجازه ندهيد اندازه آن شما را فريب دهد. فضاي صندوق عقب و صندلي هاي جلوي آن مي تواند به اندازه خودروهاي جاداري از قبيل Land Rover و Range Rover Sport فضا ارائه دهد. اين مدل داراي يك موتور 1?6 ليتري با قدرت 130 اسب بخار مي باشد. از رانندگي با آن به همراه موتور كوچكش لذت ببريد. علاوه بر قابليت هاي مورد نياز، اين مدل داراي قابليت سيستم كنترل فرمان قابل تنظيم است و يك سيستم صوتي داراي 6 بلندگو با راديو ماهواره اي و پورت USB را نيز دارا مي باشد.

خودرو مزدا 3 آي اسپرت

اين مدل همچنان نيز يك مدل مقرون به صرفه مي باشد. با بهره گيري از مزاياي تكنولوژي بهره وري سوخت، مزدا 3 بهترين بهره‌ وري مصرف سوخت به ازاي مسافت پيموده شده را در ميان اين گزينه ها ارائه مي دهد. موتور 2 ليتري، 4 سيلندر آن قدرت 155 اسب بخار توليد مي كند و 41 مايل به ازاي هر گالن را در بزرگراه ها مي پيمايد. گزارشات مصرف كننده، قابليت اعتماد 43? بالاتر از ميانگين را براي اين مدل نشان مي دهد كه آن را در بالاي ليست و پس از تويوتا كمري در رده دوم قرار مي دهد.

جداي از مزاياي راحتي مورد نياز ما، مزدا 3 داراي آينه هاي جانبي تاشو، ورود بدون كليد بي سيم، دكمه استارت، سيستم صوتي يكپارچه مزدا با 6 بلندگو مي باشد. نظارت بر نقطه كور و هشدار عبور از راه دور به عنوان گزينه هاي اضافي در دسترس هستند.

خودرو سوبارو ايمپرزا

اين مدل تنها مدل داراي سيستم محرك چهار چرخ در بين گزينه هاي ارائه شده است. با اين حال، تنها 2 گزينه ديگر در اين ليست مصرف سوخت بهتري نسبت به اين مدل را دارند و تنها كيا سول ارزان تر از آن است. علاوه بر اين، گزارشات مصرف كننده، قابليت اعتماد آن را 53? بالاتر از ميانگين توصيف مي كند كه بالاترين در اين ليست مي باشد. هنگامي كه درباره ارزش صحبت مي كنيد، سوبارو به ندرت به ذهن شما مي آيد، اما ايمپرزا حقيقتا يك گزينه ارزشمند است.

اين مدل موتور 148 اسب بخاري، 2 ليتري، 4 سيلندر را ارائه مي دهد. قابليت هاي استاندارد آن شامل كيسه هوا براي زانوي راننده، ورودي بدون كليد از راه دور، دو پريز برق 12 ولتي، سيستم اطلاعاتي Subaru Starlink با صفحه نمايش لمسي و يك پورت USB است.

خودرو تويوتا كمري LE

طبق گزارش مصرف كنندگان، كمري مونتاژ شده در كنتاكي گران ترين و يكي از قابل اطمينان ترين خودروها در اين ليست است. اما اين موردي نيست كه نوجوان شما را تحت تاثير قرار مي دهد بلكه 10 كيسه هوا و قرار دادن اين خودرو در صدر رتبه بندي اداره بيمه به لحاظ ايمني آن را به يك گزينه فوق العاده تبديل مي كند. به سمت پايين ليست از نظر ميزان مصرف سوخت به ازاي مسافت پيموده شده مشخص، رتبه Camry از يك موتور 178 اسب بخار، 2?5 ليتري، 4 سيلندر متصل به گيربكس اتوماتيك 6 سرعته ناشي مي شود.

اين كمري قابليت هايي را ارائه مي كند كه كمتر بر روي گزينه هاي ديگر وجود دارد، مانند گرمكن آينه هاي بغل و كنترلگر هاي سيستم صوتي و بلوتوث بر روي فرمان. اين خودرو همچنين داراي ورودي بدون كليد و بي سيم است. سيستم اطلاعاتي Entune آن شامل يك صفحه نمايش لمسي 6?1 اينچي، 6 بلندگو، پورت USB و Siri Eyes Free مي باشد.

خودرو فولكس واگن پاسات

پاسات در ايالت تنسي ساخته شده است كه يك سدان متوسط ديگر در اين ليست است. قابليت برجسته آن شامل فضاي وسيع براي مسافران، عملكرد مستحكم و ظاهر متمدن در جاده است. با اين قيمت پاسات به يك موتور 1?8 ليتري با قدرت 170 اسب بخار و موتور توربو شارژر 4 سيلندر مجهز شده است. اين موتور به وسيله يك دنده اتوماتيك 6 سرعته به چرخ هاي جلو قدرت مي دهد.

همانند ساير مدلهاي سدان متوسط، پاسات قايليت هايي را ارائه مي دهد كه كمتر در مدل هاي كوچكتر يافت مي شود مانند پريز برق 12 ولتي، سيستم كنترل دوگانه آب و هوا، چراغهاي اتوماتيك و سيگنال هاي يكپارچه در آينه هاي بغل.
صفحه نمايش لمسي رنگي آن كوچكتر از ساير مدل ها است، اما با لمس و ضربه كار مي كند و به گوشي هاي هوشمند نيز متصل مي شود. همچنين داراي سيستم سرگرمي با 6 بلندگو و يك پورت USB نيز مي باشد.

 

سورنا سير با داشتن سابقه طولاني در زمينه اجاره ماشين هاي مدرن و تشريفاتي روياي شما و جوانان را براي داشتن يك ماشين لوكس فراهم آورده است.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ مرداد ۱۳۹۷ساعت: ۱۱:۴۸:۱۸ توسط:محيا يوسفي موضوع:

تكنولوژيهاي نوين در خودرو – بخش دوم

همانطور كه در مقاله پيشين گفته شد تكنولوژي هاي نو ظهور در عرصه خودرو باعث راحتي هرچه بيشتر افراد شده است. براي دريافت خدمات خودروهاي نو ظهور مي توانيد از اين صفحه تعرفه و شرايط اجاره خودرو را دريافت كنيد. در اين مقاله به موارد بيشتري در زمينه پيشرفت هاي جديد در تكنولوژي خودرو مي پردازيم :

پيشرفت هاي جديد در تكنولوژي خودرو

 

كنترل والدين

والديني كه نگران هستند رانندگان نوجوان آنها مشغول كار با سيستم صوتي شده و صداي بلند موسيقي حواسشان را پرت كند مي توانند از سيستم جديد فورد استفاده كرده و ميزان سرعت و صداي موسيقي را محدود كنند.

پس از انجام اين تنظيمات، اين سيستم سرعت را به 80 مايل در ساعت محدود مي كند. همچنين قابليت انجام اين تنظيمات نيز وجود دارد كه در صورت بسته نبودن كمربند ايمني سيستم صوتي از يك هشداردهنده استفاده كند. اين سيستم در نهايت در همه مدل هاي فورد كه در سال 2010 به بازار عرضه شده اند موجود است.
 

رديابي GPS وسيله نقليه

والديني كه مايل به استفاده از GPS در اتومبيل خود هستند مي توانند سيستمي را خريداري كنند كه قابليت اتصال به اينترنت را داشته باشد. قيمت اين سيستم ها خيلي بالا نيست اين سيستم هاي رديابي GPS در هر 10 ثانيه موقعيت خودرو را به روز مي كند. تماشاي آن به صورت زنده فقط نياز به دسترسي به اينترنت دارد. با اندازه كوچك و قابليت حمل، اين دستگاه رديابي را مي توان از وسيله نقليه اي به وسيله نقليه ديگر منتقل كرد.

همچنين اين سيستم مي تواند در صورت تجاوز از سرعت تعيين شده يا ورود و خروج به مناطق خاصي، والدين را از طريق تلفن همراه آنها باخبر كند. اين محصول رهگيري خودرو از راه دور و محصولات مشابه همچنين ابزار كارآمدي براي تجارت هستند كه در صورت نياز به پيگيري ناوگان خود مي توانيد از آنها استفاده كنيد.
 

دوربين هاي ديجيتال

در سال هاي نه چندان دور يك رقابت مخفي بين توليدكنندگان در مورد تعداد جا ليواني هاي در درب خودرو وجود داشت. اما به نظر مي رسد كه اين رقابت وارد عرصه دوربين ها شده است. سيستم هاي دوربين كه در هنگام حركت با دنده عقب، منظره اي از عقب خودرو را ارائه ميدهد يك تكنولوژي قديمي به حساب مي آيد.

روند جديد استفاده از دوربين هاي چندگانه در پيرامون خودرو است كه ميدان هاي ديد وسيع را فراهم مي كنند. سيستم هاي چند دوربين BMW تحت عنوان والئو كه هم اكنون در سري 7 در دسترس مي باشد، از سه تا پنج دوربين، بسته به نسخه آن، براي نمايش يك نماي پانوراما هنگام پارك خودرو استفاده مي كند. فاصله دقيق با خطوط روي تصوير نشان داده مي شود.

اين سيستم همچنين به هنگام نزديك شدن به يك شي در حين پارك كردن از يك زنگ هشدار استفاده مي كند. در مدل هاي اينفينيتي، سيستم دوربين 360 درجه با استفاده از 4 دوربين عريض مستقر در جلو، عقب و طرفين يك نماي ديد 360 درجه را به هنگام پارك خودرو ارائه مي دهد. فواصل با استفاده از گرافيك هاي رنگي نشان داده مي شود و هنگامي كه وسيله نقليه بيش از حد به يك جسم نزديك مي شود، يك صداي بوق شنيده مي شود. اين سيستم در مدل هاي EX35 و FX در دسترس است.
 

توانايي راننده

اگر چه ممكن است وجود يك سيستم كه قابليت راننده را ارزيابي كند و زماني كه مشكلي شناسايي شود خودرو را خاموش مي كند، سودمند باشد اما هنوز چنين سيستمي در دسترس نيست. اما يك تكنولوژي در حال ظهور است كه قادر به تشخيص ميزان خستگي و وجود نقص در راننده است

Attention Assist كه در سال 2010 در مرسدس بنز E-Class يافت مي شد، رفتار عادي راننده را پشت فرمان به خاطر مي سپرد و آن را به عنوان پايه تشخيص مورد استفاده قرار مي داد. با در نظر گرفتن فاكتورهاي اندازه گيري مداوم مانند سرعت، شتاب جانبي، زاويه فرمان، استفاده از پدال و غيره، سيستم تعيين مي كند كه آيا انحرافي از حالت پايه وجود دارد يا خير. اگر چنين باشد، راننده به صورت بصري و شنوايي هشداري را مي شنود كه وقت استراحت است. حتي تاثيرات خارجي مانند سرعت جانبي باد و سطح جاده نيز در آن لحاظ شده است.
 

اينترنت درون خودرو

اگرچه دسترسي به اينترنت Wi-Fi در يك وسيله نقليه همچنان يك ايده براي آينده نه چندان دور است، سيستم هايي وجود دارند كه به شما امكان استفاده از اينترنت با تكنولوژي تلفن همراه را مي دهد.

Autonet Mobile اولين سيستم براي تبديل وسيله نقليه شما به يك نقطه توزيع Wi-Fi است. با استفاده از يك روتر قابل حمل نصب شده در خودرو يا مكاني در خارج از جاده، اين سيستم از شبكه 3G براي تامين سيگنال هاي بدون قطعي اينترنت در نقاط كور، تونل و غيره استفاده مي كند.

كرايسلر در حال حاضر سيستم وب UConnect خود را در چندين مدل ارائه مي دهد در حالي كه فورد سيستمي تحت عنوان Ford Work Solution را در كاميون هاي F-150 فعلي كه مورد علاقه پيمانكاران است ارائه مي دهد. اين سيستم تكنولوژي هاي مختلف را با هم تركيب مي كند و يك سيستم يكپارچه ارائه مي دهد كه قادر به انجام طيف وسيعي از وظايف مختلف از تعمير و نگهداري ابزار موجود گرفته تا ارسال فاكتورها، ايجاد صفحات حسابرسي و گشت و گذار در اينترنت از طريق شبكه پهناي باند Sprint موبايل مي باشد.


برچسب: تكنولوژي خودرو،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ مرداد ۱۳۹۷ساعت: ۰۸:۱۹:۲۰ توسط:محيا يوسفي موضوع: